Qure ::

Qure: zonder widgets, gadgets, snippets en webjits.
Zonder user-generated content.

Zoek  

 Laatste update: 31-01-2022
 
 Inloggen:
Geen account?


Zoek




Artikelen in groen zijn recent. Artikelen in paars zijn ouder
dan twee weken en kosten u een credit

Gevonden artikelen 5260 .
Pagina << | 1 | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 | 160 | 170 | 180 | 190 | 200 | 210 | 220 | 230 | 240 | 250 | 260 | 270 | 280 | 290 | 300 | 310 | 320 | 330 | 340 | 350 | 360 | 370 | 380 | 390 | 400 | 410 | 420 | 430 | 440 | 450 | 460 | 470 | 480 | 483 | 484 | 485 | 486 | 487 | 488 | 489 | 490 | 500 | 510 | 520 | >>
  • woensdag, 25 juni 2003
    Actueel - Dure E-stok voor Belgische blinden
    Voor Belgische blinden (en slechtzienden) komt er een elektronische witte stok, die de drager waarschuwt voor obstakels. De "Tom Pouce" is een Franse uitvinding en bevat een elektronische detector. Bij obstakels gaat en een trilsignaal naar het handvat, ter hoogte van de duim. De detector heeft het formaat van een luciferdoosje, werkt via infraroodstralen, dus ook 's nachts. Belangrijke minpuntjes: optimaal gebruik vergt een opleiding van circa 40 uur. De "Tom Pouce" gaat 700 euro kosten.



  • woensdag, 25 juni 2003
    Huisarts en ICT - "Huisartsen doen meer in minder tijd"
    Volgens het NIVEL werken huisartsen de laatste jaren steeds minder, terwijl de zorgvraag toeneemt. Een fulltime huisarts werkte in 2001 gemiddeld 53,4 uur per week, tegenover vijf uur meer in 1987. Toch nam het aantal ingeschreven patiŽnten per huisarts toe en deden patiŽnten vaker een beroep op hun huisarts (1987: 3,6 keer per jaar, 2001: 4 keer per jaar). Per fulltime werkweek betekent dat dertig patiŽntcontacten extra in vijf uur minder tijd. De oorzaak volgens het NIVEL: minder afgelegde visites en mogelijk een meer efficiŽnte administratie. Bij dat laatste moet HIS-software een grote rol spelen, al noemt het NIVEL dat niet expliciet.



  • woensdag, 25 juni 2003
    Domotica - Standaardisatie voor "digitale woning"
    Zeventien grote bedrijven op het gebied van consumentenelektronica, telecommunicatie en computers gaan samenwerken aan standaarden voor domotica: geÔntegreerde ICT in de woning.
    In "het digitale huis". moeten computer, TV, printers, DVD-spelers en mobiele telefoon "interoperabel" worden en ook kunnen communiceren met nieuw te o­ntwikkelen apparaten. De bedrijven (o.a. Philips, Nokia, IBM en Samsung) hebben de organisatie Digital Home Working Group (DHWG) opgericht, ook om apparaten te testen en certificeren. Dinsdag gaven de zeven het startschot in San Fransisco.

    Lees meer ...  


  • woensdag, 25 juni 2003
    Actueel - Chippen eenvoudiger voor slechtzienden en ouderen
    Rabobank Nederland gaat gebruik van de Chipknip eenvoudiger maken voor blinden, slechtzienden en ouderen. Vanaf juli start de Rabobank een proef met een pratend Chipknip-oplaadpunt. De verbale Chipknip-oplader wordt getest in drie zorginstellingen en revalidatiecentra. De eerste ervaringen zouden positief zijn. Oplaadapparatuur en praatmodule worden o­ntwikkeld door CCV en Interact.

    Lees meer ...  


  • woensdag, 25 juni 2003
    Actueel - Limburgse gehandicapten willen toegang Internet
    De provincie Limburg gaat ťťn maand campagne voeren om Internet beter toegankelijk te maken de gehandicapte medemens. dat gebeurt in het kader van Drempelsweg (zie de gelijknamige website). Het Landelijk Bureau Toegankelijkheid o­nderzocht o­nlangs de toegankelijkheid van belangrijke Limburgse websites. Vrijwel elke webstek scoorde o­nvoldoende volgens de internationaal erkende W3C-criteria. …ťn maand lang gaat Drempelsweg de websites vragen om hun www-aanbod beter toegankelijk te maken.



  • woensdag, 25 juni 2003
    Overheidsbeleid - …ťn ICT-infrastructuur voor Sociale Zekerheid

    Enorme versterking van RINIS Er moet één gezamenlijke en landelijke infrastructuur komen voor de gehele Sociale Zekerheid. Dat is besloten door Belastingdienst, de Informatie Beheer Groep, alle Centra voor Werk en Inkomen, de Sociale Verzekeringsbank en de UWV, waarin alle voormalige uvi's (uitvoeringsinstellingen, zoals GAK, Cadans). Ook het College voor Zorgverzekeringen is intensief bij de plannen betrokken. De dienstverlening kan beter en moet beter, meldt een gezamenlijk Manifest. "Tegelijk staan ingrijpende bezuinigingen op stapel". Als technisch platform voor samenwerking heeft het zestal gekozen voor RINIS, een concept waarmee jaarlijks al tientallen miljoenen berichten in de Sociale Zekerheid worden uitgewisseld.


    Lees meer ...  


  • woensdag, 25 juni 2003
    Actueel - ICT is stiefkind in NVZ-Jaarverslag

    In de 43 pagina's van het Jaarverslag 2002 van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) worden slechts twaalf regels besteed aan ICT. De termen Nictiz, EPD, automatisering, computer en zorgdossier komen in het Jaarplan niet aan de orde.


    Lees meer ...  


  • woensdag, 25 juni 2003
    Opmerkelijk - Onderzoek waardering zorgICT-tijdschriften
    Het Nationaal o­nderzoek Voor Vakinformatie (NOVV) o­nderzoekt via Internet hoe de lezers enkele tijdschriften waarderen op het gebied van zorgICT. Het gaat om de bladen Informatie & Zorg, ICTzorg, ZM Magazine en Zorgspecial. o­nder deelnemers van de o­nline enquÍte wordt een digitale camera verloot. Hoe men aan de Email-adressen komt, blijft o­nvermeld. Dat staat op gespannen voet met de privacywetgeving. Hoe de resultaten worden gepubliceerd, dat meldt het NOVV niet. We zoeken extra informatie op de NOVV-website. Dit blijkt de meest summiere website van Nederland, een halve pagina, zonder adres, zonder telefoonnummer en zonder Email-adres.
    Wťl informatie vragen en gťťn informatie geven, dat is o­ngepast.



  • dinsdag, 24 juni 2003
    Actueel - Brinkhorst: "Zorgsector is verkalkt"
    Volgens dagblad De Telegraaf wil Minister Brinkhorst van EZ de komende jaren zijn energie vooral richten op 'verkalkte sectoren als de zorg, de kabel en mobiliteit'. Deze sectoren hebben volgens Brinkhorst niet door dat de wereld en de consument veranderen. "Deze sectoren kennen te weinig concurrentie, waardoor de prijzen te hoog zijn en er te weinig keuzevrijheid is", aldus Brinkhorst.



  • dinsdag, 24 juni 2003
    Actueel - "Gammele ICT op huisartsenposten"
    Dagblad BN/De Stem meldt een regen van klachten over twee huisartsenposten (HAP's) in Terneuzen en Oostburg. PatiŽnten moeten telefonisch lange vragenlijsten langs, voordat men de dienstdoende arts te spreken krijgen. Vaak is het moeilijk de HAP-telefoniste te overtuigen van een medische noodzaak. De software van het patiŽntenbestand is niet gekoppeld, zodat een vreemde arts te weinig informatie heeft over de te behandelen patiŽnt. Ook klaagt men over gepeperde nota's na een simpel telefonisch contact.

    Lees meer ...  


Pagina << | 1 | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 | 160 | 170 | 180 | 190 | 200 | 210 | 220 | 230 | 240 | 250 | 260 | 270 | 280 | 290 | 300 | 310 | 320 | 330 | 340 | 350 | 360 | 370 | 380 | 390 | 400 | 410 | 420 | 430 | 440 | 450 | 460 | 470 | 480 | 483 | 484 | 485 | 486 | 487 | 488 | 489 | 490 | 500 | 510 | 520 | >>



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

naar boven © 2000 - 2023 Qure BV i.o. Amsterdam