"Succes levert Ouders Online niets op"07-aug-2003 |
Achtergrond
|
Volgens dagblad BN/De Stem zit Ouders online (www.ouders.nl ) financieel aan de grond. Eén reden zou zijn dat adverteerders afhaken omdat ze zich niet mogen bemoeien met de inhoud van de informatie op de website. Over populariteit heeft Ouders online niet te klagen. Maandelijks bezoeken ruim 130.000 ouders de site voor informatie kinderen en ouderschap. Maandelijks vragen die ouders ruim 5 miljoen pagina’s op, terwijl 20.000 berichten worden verstuurd om ervaringen te delen. "Commerciële bedrijven mogen zich nooit bemoeien met de inhoud van informatie", zegt oprichter Henk Boeke.
Volgens hem willen adverteerders vooral positief nieuws over kinderen en ouderschap, terwijl Ouders online ook aandacht besteedt aan de lastige kanten. Door een eenmalige bijdrage van o.a. de Stichting Kinderpostzegels werd Ouders online twee jaar geleden ternauwernood van de ondergang gered. Men draait nu op giften van tevreden gebruikers. Een subsidieaanvraag bij het ministerie van VWS leverde niets op.
© Qure 2000 - 2024 |
|
U ziet het volledige artikel. |
|
Waarom is Qure niet gratis?
Wij bieden 100% onafhankelijk nieuws over een complex onderwerp,
in een piepklein land,
elke dag opnieuw.
Nationaal nieuws én internationaal nieuws,
plus grondige analyses.
Zonder sponsors die invloed hebben op onze artikelen.
Géén hoofdredacteur die braaf doet wat VWS hem opdraagt.
Niet stiekem een paar euroton van ZonMw.
En dus géén ambtenaren in de eindredactie.
Géén geheime sponsoring door Nictiz.
Géén artikelen van Bert Bukman.
Géén regie door Bas Linders.
Géén klakkeloos overgeschreven persberichten.
Wij doen altijd zelf onderzoek.
En als een nieuwkomer zegt dat-ie in drie jaar 65% van de markt heeft?
Dan schrijven wij dat niet op.
Dan vragen wij of hij kierewiet is.
Wij hebben er verstand van. Géén apekool.
Géén His Masters Voice
Daarom is Qure niet gratis.
|